onsdag, september 09, 2015

FIN SENSOMMARDAG

Fotograferingspaus under mitt lunkande till affären. Hade letat fram en gammal kavaj från min samling i garderoben. Borde egentligen kassera minst hälften för använder bara några stycken.

Fotografering under gång. Kavaj var ju onödigt insåg jag ju ganska omgående. Trodde inte det var så varmt som det var. Rena sommarvädret och tydligen ska det fortsätta några dagar. Absolut inte mig emot *ler*.
Alltså det går inte fort där jag stegar fram. Ungefär som när jag lunkade runt med bautamagen. Mage har jag ju även nu men långt ifrån som jag haft några gånger som ni vet. Nu är det inte magen som är hindret utan lungorna. Fast jag har ju inte bråttom så det får ta den tid det tar.

Här handlas det kaffe. Brukar köra med Gevalia i olika varianter. Blev rätt mycket ( med mina mått mätt ) som jag plockade till mig idag. Köpte Proviva för känt av magen till och från idag. Tänkte att jag kunde köra med det ett tag igen. Lite färdigrätter kånkade jag hem också, bland annat soppa som fick bli dagens mat. Sedan fylldes fruktskålen på och då känner jag mig nästan lite rik.

Sov inget under dagen igår, men så fort jag tog plats i soffan för att se tv så åkte ögonen igen. Blir nog likadant ikväll för har inte sovit något idag heller. Väntar på att tröttheten ska ge vika snart, men jag kanske får vänta länge haha. Är det cancertrötthet så brukar den komma och gå ( tror jag ), är det biverkan av gifttabletten så lär den väl sitta i. Kroppen kör sitt eget race och jag har bara att hänga med.

Datorn verkar också köra sitt eget race. Nu har jag i alla fall sedan ett tag tillbaka kunnat läsa nyhetssidorna utan att den låst sig.

Men igår kväll började det här ploppa upp varje gång jag klickade upp ny sida. En aning irriterande och idag fanns fenomenet kvar. Innan jag stängde av efter frukostsurfen så uppdaterade jag datorn. När jag sedan satte på den nu i eftermiddags så var det borta. Men istället var texten på skärmen jätteliten. Jag visste att det var enkelt att ändra men mindes inte hur så fick googla. Nu är det som vanligt igen... ett tag.

Flyktingströmmen har jag förstås som de flesta andra åsikter om, men man matas ständigt med det så åtminstone jag blir lätt mätt på det hela. Naturligtvis ska man hjälpa en medmänniska eller fler som befinner sig i nöd, men jag tycker folks beteende är en aning märkligt. Det är ju inte precis något nytt som plötsligt hänt nu och det är tusentals som tidigare drunknat i medelhavet under sin flykt från krig, fattigdom och umbäranden. Tar det så lång tid för folk att fatta? Folks beteende nu tycker jag påminner om grupptryck och är det verkligen riktig godhet från hjärtat de förmedlar med sina hjälpinsatser överallt?

Jag tycker Hans Rosling har en poäng i det han säger: – Skicka dit en färja och hjälp dem över istället för att rädda dem först när de håller på att drunkna.

Hemsidan fixade jag igår till slut. Är inga höjdarbilder den här gången, körde med några nytagna foton som väl ingen går igång på, men så ser verkligheten ut för tillfället. Ja några äldre bilder blev det också förstås.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Du får ta det lugnt i din egen takt. Du har ju gått igenom en tuff behandling.
Det är självklart att hjälpa en medmänniska.
Kollade in din uppdaterade hemsidan. Bilderna med badlakan är bra med annorlunda perspektiv och fart i duschbilden. Grattis till dina snygga bröst!
Skall också få till lite nya bilder.

Gretas Svammel sa...

Javisst...Hans-E... jag kan inte forcera kroppen att gå över dess förmåga.