måndag, september 21, 2015

BÄTTRE

Helt klart bättre idag, men bättre betyder inte bra. Vid hostning och vissa rörelser blir jag ständigt påmind om att jag har en vänsterskuldra. Tog ännu en Alvedon igår, vid halv åtta på kvällen. Idag inget. För er som inte känner mig kan jag säga att när jag tar en värktablett då har jag verkligen ordentligt ont. Jag tycker inte om att överhuvudtaget tillföra kroppen tabletter och gift. När det gäller cellgifter har jag inget val kan jag tycka. Men jag var väldigt kluven till alla medikamenter jag var tvungen att ta när jag fick giftet intravenöst och jag försökte få dem att minska doserna och jag experimenterade själv med bl.a. kortisonet. Nu när jag tar det rosa giftpillret behöver jag inte det andra och det är jag jätteglad för. Men i morgon kan det kanhända ändras ifall jag ska komplettera med något för att få bukt med lungmetastaserna. Men det vet vi först då. 

Annars har jag och har haft så länge jag kan minnas en stark tro att kroppen fixar det mesta själv om den får de rätta verktygen i form av lugn och ro och rätt kost och rätt tänk. Även cancer faktiskt. Och då kan man ju undra varför jag inte fixar min cancer själv. Det enkla svaret är att jag är för lat och bekväm och jag skulle tycka synd om mig själv om jag inte fick äta det jag just då ville äta. Men när och om den dagen kommer då inget mer finns att göra, då ska jag gå all in vad gäller kosten. Om jag så ska äta grönsakssoppa utan salt och kryddor i en vecka och dricka potatisavkok eller vad det skulle kunna vara. Då finns liksom inget att förlora, bara att eventuellt vinna.

Nog om det. Nu är nu och det är det som gäller. Idag mätte jag 88.5 cm, samma som sist. I morgon ska jag väga mig igen och jag skulle inte bli förvånad om jag har minskat lite mer i vikt. Tycker när jag ser på mina bilder jag tar, att ansikte, hals och armar tacklat av lite. Men det kanske bara är inbillning. I och för sig skulle jag inte bli ledsen om jag gick ner till typ 62 kg, men då är ett måste att jag samtidigt måste ha orken att bygga upp musklerna och där är jag inte just nu. Jag var där för fem-sex veckor sedan och jag ska komma dit igen. Och helst förbli där.

Ett litet försök ska jag göra snart. Vädret verkar ganska skapligt här med sol som tittar fram då och då. Tänkte lunka runt lite i den närmaste omgivningen för att få igång cirkulationen om inte annat och få lite frisk luft ner i lungorna. För övrigt tänker jag inte göra så många knop idag. Kanske sitta vid Photoshop och göra oktobers blogghuvud och kanske hämta ner bilder till hemsidan och kanske, kanske ta det där fotbadet jag inte tog i helgen. Som ni ser är allt bara kanske.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Trevligt att du känner dig piggare. Du är snygg och sexig på bilden. Lite 60 tals typ "jumperbild" . Testa och ta några bilder M ed jumper utan trosa

Gretas Svammel sa...

Sådana bilder har jag tagit förr...Hans-E.. och en sådan skulle ju inte platsat i bloggen *ler*

Unknown sa...

Greta, Ok vet din policy. Men baksida med rumpa är väl Ok på blogg? Och sedan framsida med venusberg på hemsidan.
Jag har ju testat både snippa och snopp på blogg.

Gretas Svammel sa...

Ja det är du det... Hans-E.. haha.