fredag, augusti 14, 2015

FREDAG och SOL IGEN

Lika fint väder idag, men jag har skonat min hud och hållit mig mestadels inne. Så här sent på året kan jag det utan att få solångest. Jag har inte gjort mycket, ändå går tiden så himla fort. Det är lite märkligt det där. Man har en hel dag på sig att få gjort några få saker och antagligen, åtminstone jag, gör mig då ingen brådska, vilket resulterar i att klockan springer iväg. 
På bilden klipper jag naglarna.

När jag var klar åbäkade jag mig lite till framför kameran. Något ska man ju roa sig med.

Fötterna tog jag mig an ute på balkongen. Fällde upp parasollet för att inte få spader i värmen. Nu är det alldeles för varmt att sitta mitt i solen på balkongen.
Lackar naglarna gör jag ikväll vid tv-n. Jag hade helt fel igår när jag skrev att det var trean som gällde. Det är ikväll det är så, jag låg en dag före. I går var det inget att se för mig så satte faktiskt inte ens på tv-n. Jag hängde vid dator och telefon i stället och sedan läste jag ut boken jag höll på med... Ninni Schulmans "Vår egen hemlighet". Den var helt okej, fast jag undrar om inte de första böckerna var bäst.

Jag tittar då och då in på en så kallad cancerblogg, nu har jag även lagt till den som jag länkade till här om dagen. Idag blev jag så glad över hennes inlägg. Den här tjejen har väl känt att det nu inte fanns så mycket mer att göra, men igår fick hon veta sista röntgenresultatet och de kunde bara hitta en tumör nu. Hon har annars haft en jobbig resa med uppkomna metastastumörer här och var och operationer. Så visst finns det hopp. Det ska man försöka att aldrig tappa.

Så jättebra att Pye (på Rosa A) skrev och fick in en artikel i Aftonblaskan om mänskliga rättigheter och om okunskapen som råder. Toppen.

Nu ska jag inte länka mer. Dagens mat. Ätbar men inte så mycket mer. Att jag aldrig lär mer. Det finns två märken jag aldrig köper och det är euroshopper och eldorado. Även flera sorter av Icas sortiment. Sist jag handlade tänkte jag köpa Uncle bens grönsaker i sås om ni vet vad jag menar.  Bredvid stod snarlika från eldorado och bra mycket billigare. Rädd om örena som jag är så valde jag det billiga och det ångrade jag idag. Ihop med couscous så gick det i alla fall ner.
Bladet bredvid är vitkål. Läste nånstans att rå vitkål utvecklade något ämne i magen ( minns ej vad ) som cancerceller inte gillar. Så köpte ett litet huvud sist. Och det är inga problem att tugga i sig ett blad eller två om dagen eftersom jag gillar kål. Men det händer att jag glömmer det.

Nu ska jag plocka fram och packa ner det som ska med i morgon. Ska ta med baddräkt och solhandduk bl.a. Vandrarhemmet ligger precis vid badplats och på söndag ska de jag åker med plus andra ha någon typ av efter träff och sedan hjälpas åt att städa i skogen. Eftersom det ska bli fint väder även då så föredrar jag hellre sol och bad. Nu är det ingen som kräver att jag ska vara med och städa *ler*.

Jag vet inte hur dags vi kommer hem på söndag och jag vet inte om jag har lust att sätta mig vid datorn då. Det märks om det blir något inlägg då, annars blir det på måndag.
Njut av sol och helg och ha en skön fredagskväll.
  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Hoppas du få en trevlig helg!

Läcker Singoalla klänning. Sexig med nedhasade axelband. Kul när du "åbäkar" dig. Du har snygga bröst! Du får en puss på bröstvårtan!

Gretas Svammel sa...

Helgen var kanon...Hans-E..