torsdag, juli 02, 2015

VILKEN HÄRLIG DAG IGÅR

Javisst. Nu har jag äntligen badat. Lite kallt var det allt, men inte värre än att man kunde bada. Två gånger var jag i. Extra kul naturligtvis att bada med minimänniskorna och deras föräldrar. Så jag hade en toppendag i går. Och jag är naturligtvis glad och tacksam för att måendet fortfarande är okej.

08-folket fixade både lunch ( som vi hade med till badet ) och mat till kvällen som vi åt innan de sedan for vidare till pappan. Något inlägg orkade jag helt enkelt inte med i går kväll och dessutom fanns inte mycket tid mellan att de åkte och Debatt Almedalen började.

Till skillnad mot idag då jag vaknade tjugo över åtta, så började gårdagen redan vid sju. Och vid nio var frukost och planering avverkat. Då åkte pappan och handlade och vi andra traskade till lekparken.

Jag klättrade upp i rutschkanan vilket roade småfolket, speciellt den lite äldre. Ja, jag tror nog att min stora unge också tyckte det var kul ha ha. Det var nog inget hon förväntade sig så som min situation är.

Jag tog mig ner och där väntade den mindre lilla minimänniskan med stora ögon och över mig satt den storskrattande lite äldre minimänniskan. Det är klart att jag blir positivt upplyft av att åtminstone försöka vara litegrann som förr och fixa det, samt att visa både små och stora ungar att än är det ruter kvar i tanten.
Sedan blev det som sagt bad och sol till framåt eftermiddagen. Visst kände jag av tröttheten, men jag tror alla var lite halvsega efter en dag i solen.

Solen tog i alla fall. Inte tu tal om saken *ler*. Nu ville jag ju få färg på ryggen och som tur var hann det inte bli så pass att det gjorde ont. Men jag smörjde in mig ordentligt på kvällen.

Idag håller jag mig inne, vilket ju kan låta märkligt när det gäller mig. Nu när det äntligen blivit väder. Men jag tror det är vettigt, men mycket möjligt att det blir en promenad i kväll innan tv-n.
Cykeldäcket är klart, bara att pumpa och skruva fast, så tanken är att cykla till badet som i morgon, eller på lördag. Åtminstone testa att cykla. Jag får väl vila mellan varven, för orken är helt kass nu igen. Jag gick en liten (väldigt liten) sväng med barnkärran igår vid badet och blev totalt slut. Jag måste försöka börja bygga upp konditionen så smått igen.

Det blir nog mest datorstyr resten av dagen. Jag ska leta fram några fler bilder till hemsidan och uppdatera den och sedan kolla Almedalsklippet från Nyhetsmorgon, plus gårdagens program med Jenny och Marcus.

  

Inga kommentarer: