fredag, juli 24, 2015

VÄXLANDE MOLNIGHET UTE O INNE

Bild från -011när jag åkte till mitt förra bad och fotade i april. Det var väl ungefär samma väder då som det är idag fast det nu är juli. Växlande molnighet, inte så väldigt varmt.

Jag hade tanken att gå till skogen idag, men det är lite växlande molnighet även inne. Alltså inte lust med så värst mycket. Men det är bara att flyta med även  de dagar man är lite låg. De är inte så många tack och lov. Helgen ska ju bjuda på regn och rusk, så håller mig inne då. Kan ju hoppas att jag vaknar med inspiration och lust i morgon så jag kan skapa något.... i bild eller i skrift.

Diafragman håller sig på sina 88 cm. Jag tror ( önskar ) att varje gång jag mäter så har det minskat, vilket det inte har.  Men jag är glad att det hittills inte ökar i alla fall. Även fast jag försöker se positiva bilder för mitt inre, så bär jag ändå på en ständig oro att snart är de här bra dagarna slut. I morse tyckte jag att jag kände av magen igen, efter frukosten. Men det försvann som tur var. I stort sett är det väl bara hostan som är ett störande element nu, trots att jag är van vid den vid det här laget. Och håret förstås som gör att jag inte är jag när jag tittar mig i spegeln. Men hellre lockigt hår som står rakt upp än inget hår alls.

Nästa vecka drar Pride Stockholm igång som avslutas med den obligatoriska Pride paraden på lördagen. I år är Rose Alliance med igen. Kul. Jag är ju av naturliga skäl inte så engagerad längre, men mina åsikter och min ståndpunkt vad gäller sexarbete är oförändrat och lär så vara för alltid. Så jag är glad att Rose Alliance finns och expanderar och att det finns eldsjälar som jobbar och vill få till en förändring.

Det blir inte så mycket mer ikväll. Verkar ganska tomt i hjärnkontoret. Jag hoppas att ni trots det utlovade ovädret får en fin helg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Greta, är du inte sugen på lite kuk snart, vore trevligt om du känner dig så pass att lusten börjar bulta, jag kommer på stört om du är sugen// kram Kent

Gretas Svammel sa...

Det är alldeles för tidigt än...Kent.

Unknown sa...

Greta, Du har snygga ben och fin rumpa!

Gretas Svammel sa...

Man tackar...Hans-E..