måndag, juli 20, 2015

TRE GÅNGER GLAD

1 cm minskning idag, 88 cm. Jag kunde ha dragit åt bara lite så hade det blivit 87. Testade att se vad det blev om jag låg ner. Trodde förstås det skulle bli mindre, men lustigt nog blev det 90 då. Hur konstigt är inte det? Men jag går naturligtvis på mitt vanliga sätt att mäta och gläder mig åt att det inte ökar.

Det blev ingen stavgång efter frukost. Jag tänkte om lite, så tog en skön dusch och traskade bort till Ica istället och handlade upp mina sista ören på kontot. Räknar med att sjukpengarna kommer fredag eller måndag och till dess klarar jag mig nu. Var, bröd, ost, mjukost, mjölk och lite frukt som jag ansåg inte skulle räcka en vecka till. Blev en burk linssoppa också, trots att jag inte skulle köpa det mer. Men igår åt jag sallad med couscous och tonfisk och tonfisk är ju också i konservburk, så... så farligt kan det väl inte vara. Någon gång i bland. Idag blir det potatis mosad på tallriken med lite lättgrädde och veg. snitzel. Den sista trodde jag. Har snålat med dem och sparat på den här sista länge. Men så fick jag se idag att det var två kvar. Det gjorde mig glad *ler*.

Glad blev jag också när jag drog på den här gamla klänningen. För fyra veckor sedan när jag testade så satt den jättetight, idag inga problem alls.

Annat som gjorde mig glad idag var det här. Jag hade gett upp hoppet om både citronkärnorna och papayakärnorna som jag satte. Men idag fick jag se att det är något på gång att krypa upp ur jorden. Citronkärnorna är till höger och de petade jag ner 15 juni, samtidigt med melonkärnorna som nu är riktigt stora. Lite kul att det verkar funka med citronen, tycker jag.
När jag ändå håller på och yrar om mina sådder, så kan jag även nämna blomsterfröna jag satte om ni minns, som jag planterade om i en större kruka som står på balkongen. De tog verkligen tid på sig, men nu ser det ut som att det är flera olika blommor som är på väg att slå ut. Lite sol på dem bara, så kommer de snart.

Solen ja, den är opålitlig. Men det är ju rätt varmt idag och stundtals kommer den fram bakom molnen. Jag skulle ju sitta med mitt skrivprojekt i eftermiddag, men om molnen inte är så många och stora så blir det en stund på balkongen först. Jag ska ta en titt nu när jag är klar med inlägget. Skriva kan jag göra i kväll för det är ta mig sjutton inte ett dugg att se på tv. Möjligen Wallander om jag inte sett det. Jag har inte sett alla Wallanderfilmer och jag tyckte inte jag riktigt kände igen handlingen. Men det troliga är nog att jag känner igen det när jag väl börjar se och då får det vara.

Nu ska jag borsta av fem små potatis och slänga i en kastrull. Nej, slänga ska jag inte göra. Och sedan kolla molnläget.

Inga kommentarer: