fredag, juli 17, 2015

SOMMAR IGEN... ÅTMINSTONE FÖR EN DAG

Åkte jag och badade i peruk? Nää, så tokig är jag inte. Men var så länge sedan jag använde mina peruker så knäppte ett kort med den kortaste av dem. Den använder jag sällan, just för att den är kortare. Tycker att mitt eget hår snart borde bli som det brukar vara så jag känner igen mig själv.

Jag trodde jag skulle komma iväg vid halv tolv-tolv som sist men kom lite annat i vägen så klockan var närmare kvart i ett. Tog en liten omväg för att köpa jordgubbar. Var nog de sista nu som jag köper i år. Dessutom är de snart på upphällningen sa tjejen som sålde.
Jag vill inte påstå att det var så vidare varmt där jag trampade på. Motvind för blåste lite och sedan ett och annat moln. Men jag svettades på ryggslutet ändå och flåsade som en ångvält. Jag SKULLE inte gå av förrän vid den större uppförsbacken... och gjorde inte heller. Men då var benen som gelé. Jag hade den andra cykeln idag som omväxling, men det var ett dumt val. Den vanliga är lättare att cykla på, fast fick ont i ändan sist som säkert beror på att jag inte har så mycket fett på skinkorna längre.

En dålig bild då den är tagen i motljus. Ni fattar inte hur skönt det är att nästan vara som vanligt. Just nu är det svårt att föreställa mig hur jag mådde för bara några veckor sedan. Fast det vill jag ju ändå glömma. Men eftersom jag dragits med illamående, magsug och smakförändringar i över ett år så upplevde jag inte att jag mådde så väldigt jättedåligt. Människans sinne är knepigt. Måtte det bara hålla i sig och att de rosa pillren kan stanna upp cancercellernas aktivitet. Peppar, peppar. Men jag är glad för varje dag jag mår så här.

När jag kom till badet var det inte mycket folk där, några barnfamiljer och några äldre. Och moln. Jag frös nästan på filten när jag väntade in solen för att kunna bada. Men sedan.... då försvann vartenda moln och det blev så gott som molnfritt. Vattentemperaturen var väl ett mellanting mellan första och andra badandet. Lite kallare idag än sist, men ändå badvänligt enligt mig. Ändå var det bara jag och ett mindre barn som badade. Då alltså, sedan vågade sig några fler i.

Strax efter fyra gav jag upp sol och bad för denna gång. Men jag hoppas på fler sommardagar innan den här sommaren är slut. Stannade på vägen hem för att plocka lite blåklint på en åker. Jag trodde de blommade i juni och blev så glad när jag såg att det var blått. De finns ju inte på så många ställen eftersom de besprutar åkrarna.

Det här fick bli dagens mat som jag tog med till datorn nu ikväll. Veg.burgare på ett salladsblad och purjo och rödlök på ett annat. Nu när magen är okej så kan jag äta lök igen. Har några jordgubbar kvar som jag ska skiva och äta med lite glass till tv-n. Tyst vittne blir det som jag tittar på i kväll.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Trevligt att du känner dig pigg!

Gretas Svammel sa...

Ja det är kul...Hans-E..