onsdag, juli 29, 2015

REGN, MAT, SEXKÖPSSPAN

Man får ha paraplyet i högsta hugg idag om man är ute. Men jag hade tur, det kom bara några stänk på mig när jag gick iväg till vårdcentralen för blodprovstagningen. Det är så skönt att slippa gå dit varje vecka som förut och lika skönt är det att slippa onkologen varje vecka. Fast den här veckan blir ju en "samma som förr" vecka med både vårdcentral och onkologbesök.

Gjorde veckans matinköp efteråt, bl.a. färska rödbetor i knippe för 10 kr. Det får nog bli morgondagens mat. Stundtals går det allt att äta riktigt billigt. De gjorde laxburgare i lördagens nyhetsmorgon och jag fick lust att också göra det. Men den här kommande månaden får jag prioritera bort att köpa fisk eftersom min budget för mat i augusti inte tillåter det. Tonfisk och fiskbullar på burk funkar det med, om jag anser mig behöva animaliskt protein någon dag.

Även dagens mat var otroligt billig, men väldigt god... och nyttig. Kokt potatis som jag sparat från i söndags, en kvarts rödlök som låg invirad i plastfolie i kylen och lite gurkbitar. Blandsallad, salladslök, cocktailtomater och fetaost var sådant som var kvar utav det som ungarna köpte med sig i måndags. Dressingen jag klickat över är Mangoraja som 08-pappan introducerade för mig när de var här. Jag tyckte den var himla god och användbar till mycket, så kommer att fortsätta köpa den. Lite smak av curry.
Men på fredag slösar jag nog lite med en färdigrätt när jag kommer hem från stan.

Omfånget kring diafragman är oförändrat 88 cm. Jag tycker det borde minska lite nu, men det kanske det inte kommer att göra. Fast det borde ju. Ja, det är bara att vänta och se vilket håll det tar. Jag mår ju rätt bra som läget är nu, men känner av en slags trötthet i kroppen när jag använder kroppen. Speciellt då i rygg och lår. Som när jag kom hem idag efter promenaden tex, eller när jag stod länge vid diskbänken och kavlade bulldeg.  Men det är petitesser jämfört med tidigare.

Jag har haft en länk till min lokalblaska Corren ett tag, om en sexköps kund som blev fast här i stan. Men när jag skulle länka nu till artikeln så krävs det plötsligt inloggning. Jag vet inte vad de håller på med. Jättelänge sedan jag stötte på det, trodde de hade slutat med de dumheterna. Så ingen mening att länka då och ni kanske har läst det.

Om jag minns rätt nu så var det hotellet som ringt polisen för de misstänkte att det kunde handla om sexarbete. Polisen installerade sig i rummet bredvid den aktuella tjejen för att hålla koll. Bara det gör mig irriterad och faktiskt arg. Har inte polisen något bättre för sig än att sätta sig i ett hotellrum och spana på en misstänkt sexarbetare? Det var liksom inget löpande band eller något som tydde på trafficking. De satt där i alla fall åtminstone en hel eftermiddag och inget hände. Framåt kvällen, tror det stod 18.30 så gick ena polisen ut för att fixa lite mat. Här kan minnet svika mig, men tror han då stötte på en man som antagligen såg ut som en sexköpare haha. De väntar tills han kommer ut efter en kvart och tar honom då och han erkänner. Jag fattar inte det där, att karlarna är så rädda för följderna om de inte erkänner, att de direkt säger som det är.

En avsugning hade han fått för tror 600, men med böterna blev det en väldigt dyr avsugning. Poliserna kände sig säkert som stålmannen eller liknande. Tänk vilket kap de gjorde? Men hur idiotiskt är det inte att sitta en hel dag och spana för att eventuellt fånga en brottsling. En som fått en troligtvis skön avsugning mot ersättning av en icke kriminell eller tvingad tjej. Ett brott som bara ger böter. Är det inte att misshushålla med resurserna?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Nykokta färska rödbetor med smör är en delikatess. Och nyttig och bra mat. Nu är det bra säsong för färsk svensk mat.

Obegripligt att polisen kan låta två duktiga poliser sitta och vänta på att brott skall begås som har ett straffvärde av böter. Det är ju brist på poliser under sommaren. Ännu konstigare är att tycks inte vara frekvent ström av kunder till kvinnan. Obegripligt att en frivillig sexuell tjänst mellan två vuxna personer är brottslig i Sverige. Två personer som inte vill ha en varaktig förbindelse utan ersätter med pengar. I detta fall en kvinna som är duktig i sitt yrke och mannen har ett behov som behöver tillfredställas.

Gretas Svammel sa...

Ja visst är det märkligt... Hans-E... att ödsla resurser på span för ett bötesbrott.