torsdag, juli 16, 2015

BARA STRUNT

Man tror jordens undergång är på väg, när det plötsligt går från ljust till mörkt i rummet. Dessa jäkla moln som bara tar för sig och skuffar undan solen. Men det är inte så kallt tack och lov. Fast att sätta sig på balkongen är liksom ingen vits när man som jag då vill ha sol på mig.

Mätte diafragman i morse och det var oförändrat sedan sist. Jag är glad så länge det inte ökar. Men tänk om jag en dag, snart, kan mäta 79 cm istället för 89. Tveksamt om den dagen nånsin kommer, men man hoppas.

En månad typ kvar till kärleksfesten och jag oroar mig förstås om jag måste ha tältklänning, eller om jag kan ha normal klänning. Hade tänkt vänta med att titta efter klänning eftersom det är osäkert. Men fastnade idag på shopalike och bläddrade sida efter sida. 300 ungefär hade jag tänkt att jag kunde ha råd med. Låter inte mycket kanske, men det finns för det priset.

Hittade den här på Indiska för 399 och den fanns i storlek L. Då. Jag slog till och skickade efter den. När jag gick in nu för att spara ner en bild hit till bloggen, så fanns den inte i L längre.

Håller sig magen som nu så funkar den här och jag är ju lite så att jag ibland vill befästa bilden jag har för mitt inre. Har jag då bestämt klänning och ser framför mig hur jag kommer att se ut, så hoppas jag att det blir så. Om inte så får jag ta det då. Det känns ändå skönt att släppa lite på de här tankarna nu i och med köpet.

Räknade igenom månadens räkningar innan jag beställde och kommer ingen mer räkning nu så kan det gå ihop sig rätt bra. Tv- licensen blir nog inte förrän nästa månad. Den brukar komma tidigt och jag borde fått den nu. Det är ständigt ett himla räknande och prioriterande hela tiden och så är det nog för många.

Tog en promenad bort till Ica förut. Det är bara på Ica kortet jag har lite pengar kvar nu, så är bara Ica jag kan handla på för tillfället. Trodde inte jag skulle klara månaden med matbudgeten, men med snålande och att 08-folket köpte hem lite åt mig så har jag 300 kvar att handla för nästa vecka också. Allt går.

I morgon hoppas jag att molnen håller sig borta så att solen kan lysa hela dagen. För då blir det bad. Fast jag räknar faktiskt inte med det, men jag hoppas... och önskar.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Inte roligt med moln och regn under sommaren

Gretas Svammel sa...

Nej fy attan för regn och moln...Hans-E..