söndag, juli 26, 2015

LITE BLANDAT

I går var jag inne hela dagen. Tror att det regnade från morgon till kväll. Idag kände jag att jag måste ut och andas lite frisk luft. Gick en annan runda som jag aldrig går normalt. Letade fyrklöver, men fann inga förstås. Några minuter efter att jag kommit hem så kom det en regnskur. Där hade jag tur.

Inget målande och inget skrivande blev det igår, men dagen gick fort ändå. Nyhetsmorgon, några telefonsamtal, sov en timma, mat och tänkte sedan skumma klart Nesserboken, men då började det hända lite efter halva boken. Så plötsligt var klockan halv åtta på kvällen. Tror inte man kan kalla det här för att ta vara på tiden haha.

Emilie Schepp som jag skrivit om några gånger var med i Nyhetsmorgon i går.. Jag träffade henne på bokmässan -013. Jag önskar att jag vore lite mer driftig och kunde marknadsföra mig som hon med föreläsningar mm. Fast vi är ju helt olika, dessutom hade hon innan hon började skriva jobbat med PR. Jag har svårt att framhålla mig själv, vill egentligen inte heller. 
I början när jag hade företaget fick jag en hel del förfrågningar att komma dit eller dit för att prata om tjänsterna jag erbjöd. Men jag var alldeles för feg och hänvisade vidare till en kollega i Norrköping. Men mässor var okej för då pratade man ju mer direkt till individen, inte till en grupp.

Även Pride togs upp och en äldre Pride veteran var med och berättade. Bl.a. om när homosexualitet var sjukdoms klassat och man använde olika metoder för att bota det. Ganska hemskt att höra. Hur de använde både elchocker och att ha den homosexuella sovandes i 14 dagar med tron att han sedan var botad. Det handlar inte om medeltiden, utan under min levnad.
Undrar om man någon gång kommer dit då någon sitter i tv och berättar hur den generella synen var på sexarbetare. Att sålde man sex var man antingen sjuk, destruktiv, traumatiserad eller tvingad. 

Tog ett kort på mina blomsterfrö jag satte. Sent omsider så kommer det allt blommor. Nu var de ju ämnade för frisådd, men det funkade ju att så i kruka också.

I veckan kommer det eventuellt barn. Kanske redan i morgon, men inget är bestämt. Jag har gått i helgen och funderat på om jag skulle baka bullar. Hur länge sedan är inte det? Men varför inte passa på nu när jag mår ganska bra och vädret är som det är. Förr hade jag alltid hembakade bullar i frysen. Förr är alltså lika med familjetiden. En gång ( kanske två ) sedan jag flyttade till eget har jag bakat bullar. Men nu när ungarna, eller andra, kommer så köper de alltid med fikabröd. Skulle vara kul att ha eget att bjuda på. Fast kommer de i morgon så hinner jag inte med att baka till dess. Fanns inga pengar på kontot i fredags när jag kollade, men borde komma in i morgon.

Nu ska jag ta en liten tvagningsprocedur innan jag fixar mat. Med peeling, torrborstning och insmorning. Har lite ricinolja kvar och ska nog smeta in det i håret. Har inte strukturerat upp veckan som kommer, som jag försöker att göra. Men fyra saker vet jag ju ändå... bullbak, ev. barnbesök, vårdcentral och läkarbesök.  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Du är kvinna som har mycket att förmedla. Klart du skall ta steget.

Gretas Svammel sa...

Jag har väl inget speciellt steg att ta nu....Hans-E..