fredag, juni 12, 2015

SOL, SVENSKA GUBBAR och MAGEN VÄXER

Ser ni att det står svenska jordgubbar? 49 kr halvlitern, men det var det värt. Var väl sådär fyra stycken som var lite bleka, men inte omogna. Riktigt goda. Måttband fanns också.

Mätte mig och fick nästan en chock. 100cm. I tisdags var det 96 cm. Inte lustigt att det var en pärs att gå ner till affären. Eller gå, jag vaggade. Ont överallt gör det också. I går kväll fick jag lägga en kudde under sidan på magen när jag halvlåg i soffan och tittade på tv. Det produceras vätska i rasande fart.
En vecka har jag knaprat giftet idag och jag tycker det borde stanna upp nu. Fortsätter det i den här takten ska jag ringa onkologen nästa vecka. Hade tänkt vänta till torsdag då det blir två veckor, men ökar det typ 1 cm/dag så pallar jag nog inte så länge.

Jag tror inte det var onkologen som ringde i onsdags, då skulle de ringt igen. Men det är det ingen som gjort.

Det blev ingen lunk till ängen igår. Upptäckte att det blåste kyligt och att det var disigt. Men idag vaggade jag i väg. Idag har det varit fantastiskt väder. Vet inte hur smart det var att gå så mycket med den här magen. Först till affären och sedan ca 4.5- 5 km totalt. Det var jobbigt, fastän jag gick sakta, sakta.

Inte hade jag något för det heller, för nu var det försatt. Några kor såg jag inte, men de kan ju ha varit längre in. Jag vilade ändå på en plätt gräs innan jag gick hem igen. Solbrillorna lade jag ifrån mig på gräset när jag tagit kortet och när jag sedan gått nästan halvvägs hem, upptäckte jag att jag inte hade dem med mig. Men det får vara hänt, jag har fler. Det var inte de nya som tur var.

Nästan nu att det är för varmt att sitta på balkongen. Men jag härdade ut 1½ timma, fast gick in då och då. Att lägga mig på en filt ute är inte speciellt skönt med min nuvarande mage. Jag får väl slänga upp parasollet. Tänkte göra det idag, men kändes så himla jobbigt.

Förutom magen och de besvär den nu ger, så har jag mått skapligt idag. Tills nu ikväll, då jag började känna av ett lätt illamående. Jag tog en illamåendetablett för vill äta upp jordgubbarna ikväll, som jag har kvar. Det verkar ha lugnat sig.

Inget att se på tv, men ska väl se intervjun med morgondagens bröllopspar nu vid åtta. Sedan kan det bli "Tusen bitar" för att få annat att tänka på. Men hur många gånger har jag inte sagt det *ler*.
Jag hoppas sommaren fortsätter och att ni får en trevlig helg.

Inga kommentarer: