onsdag, juni 10, 2015

MAGEN VÄXER och IGÅR VAR DET SOMMAR

Nu har jag uppdaterat sammanfattningen om "håret tillbaka och nytt gift". Slog mig precis nu att jag nog borde få in i rubriken att det är uppdaterat. Får kolla sedan.
Är jag pigg som en mört idag då? Haha. Den dagen som jag är det känns avlägsen. Magen känner jag av som vanligt, men inte illamående. Just nu är bäst att tillägga. De tidigare symptomen på eventuell magkatarr har avlösts av annan magvärk. Dels är det säkert biverkningar av den lilla rosa, men jag tycker mig känna igen en del av värken, så tror att det även kan bero på bukvätskan som trycker på organ och tarmar.

Att ständigt gå omkring med en stor tung klump under bysten är inte heller så kul. Mitt måttband gick sönder i helgen, trodde jag hade ett till men tydligen inte. Mätte igår med ett band som jag sedan mätte med tumstock och då fick jag det till 96-97 cm. Ökningen fortsätter alltså. När jag tömde buken i februari mätte jag 99 cm, så inte långt dit. Om nya giftet gör verkan borde det stanna snart.

Jag tvingade mig iväg till Ica igår. Vädret var ju för en gångs skull fantastiskt och bättre blev det på eftermiddagen. Tid tog det att gå, men tid har jag ju gott om *ler*.

Nu har jag nog så jag klarar mig till nästa vecka. Om behovet av blåbärssoppa inte uppkommer mer, så lär jag absolut inte gråta för det. Loka köper jag ibland med olika smaker för att blanda med mitt vatten. En liten skvätt bara så blir det lättare att dricka. Trots att jag numera pressar en halv citron och blandar i litermåttet med vatten så gör den ständiga smakförändringen att det ibland smakar rent av illa. Minst en liter försöker jag få i mig per dag. Det är i minsta laget egentligen, men med den lilla magsäck jag har nu kan jag bara ta småklunkar.

Soppa blev gårdagens mat, intagen på balkongen. Nästan helt molnfri himmel var det när jag satt där mellan 15.30 och 17.15. Slumrade då och då till, men väcks ju av prat och av bilar som kör in på gården och små flygfän som surrar runt huvudet. Himla skönt var det i alla fall. Måste ha varit årets första riktiga sommardag.

Som vanligt är jag ju sådan som tror att är ena dagen så fin så blir nästa också lika fin. Det var sol när jag vaknade idag, men nu är det bara moln. Blåser gör det visst också ser jag på träden.
Förutom inköp och solande så fick jag in tvätten i går också och jag bar ut täcke och madrass till förrådet och passade då på att leta efter måttband i sylådan jag har där. Men hittade som sagt inget.

Idag ska jag plocka ur diskmaskin och sedan har jag en tanke att kanske städa skåpet under diskbänken. Något jag tänkt i flera månader, men aldrig blivit av. Fast allt hänger ju på hur kroppen bestämt sig att må. Jag är någorlunda fungerande just nu, men det kan ändra sig om en kvart.

Blåmärket till vänster under naveln kommer sig av sprutorna som jag smackar in i magen varje morgon.
 
Tog några kort på magen igår för min dokumentering. Jag vet inte om det syns men vätskan börjar nu även fylla ut sidorna. Jeansen börjar så smått att strama över magen märkte jag i helgen. Fast blir det sommar på riktigt snart så funkar det med shorts med resår, tunna byxor med resår och vida klänningar. Ett tag. För jag kan ju inte fortsätta gå omkring så här *ler*.
Gud så skönt det ska bli när vätskan försvinner, antingen genom giftet eller genom tömning. Man kan undra om det ska fortsätta så här resten av mitt liv. Producering av vätska, tömning, ny producering av vätska, tömning osv. Men det är inget att fundera på. Det blir som det blir. Inget jag kan påverka.
 
Nu ska jag i alla fall ta mig ork att plocka ur diskmaskinen. När jag är ensam använder jag aldrig den, utan diskar upp för hand allt eftersom jag använt en tallrik, skål eller ett glas. Ja, det är väl vad jag brukar använda *ler*, plus en sked eller gaffel.

Inga kommentarer: