fredag, juni 19, 2015

FORTSATT GLAD MIDSOMMAR

Jag fick ingen vitamininjektion av någon osynlig i natt *ler*. Så det har varit lika degigt idag som igår. Men jag har drömt lite olika. Minns bitar bara av den sista. Jag hade köpt ett hus och var där en hel dag och satt ute i trädgården med någon kvinna. Fint väder och vi väntade på att någon av ägarna skulle komma hem. Kom en man till sist och antagligen kunde de inte flytta ut tills jag skulle tillträda för jag sa något i stil med att det var lugnt för jag hade ju min lägenhet.

Jag sover bättre nu. Inte helt i ett streck hela natten, men vaknar kanske bara två-tre gånger per natt nu. Det är jätteskönt. Men jag har börjat hosta lite mer och det är inte så kul när jag som idag efter frukosten får den här proppmättheten och uppkördheten. ... och får klökningar när jag hostar. Trodde flera gånger att jag skulle få upp både kaffe, mackor och gifttablett. Ni skulle se mig, hur jag viftar med armarna och väser nej, nej, nej. Jag mår alltså inte illa, utan det är hostansträngningen som gör att det åker extra mycket hiss än vanligt när jag ätit. Får minska kaffet till en halv mugg för tror att det är det som fyller ut och inte riktigt får plats.

Annars är det väl inget större fel på mig just nu, mer än den otympliga magen förstås. Mätte mig idag igen och nu hade det ökat en cm till 97 cm. Jag hade ju tänkt och trott att nu minsann skulle det ha minskat. Jag var nästan säker på att minskningen skulle fortsätta, så det var inte direkt något positivt lyft. Få se vad det visar på söndag. Det skulle vara en sådan lycka att få bort den här tunga klumpen, kunna röra mig ordentligt och kunna ha mina linnen och t-shirt och slippa gå omkring i tältstorlek.

Bilden är från 17 juni-010. Sitter ute hos en bekant och väntar på att cykelmojen ska öppna efter lunch. Jag läste det igår så därför vet jag.

Jag har ätit matjessill idag. Många tycker väl att det hör till midsommar, men jag föredrar hellre vanlig sill. Men fick ett infall när jag handlade sist att frångå det och köra matjessill. Visst, det gick ner och var väl till och med rätt gott. En gång så här.
Just när jag höll på nu i kväll att sms:a med en avkomma så bröt solen igenom. Annars har det varit grått och regnat till och från hela dagen. Fast nu när jag skriver lyser solen igen. Hade jag varit pigg och alert så hade jag nog tagit en kvällspromenad. Nu blir det snart soffan i stället. Jag byter datorstolen mot soffan. Snacka om soffpotatis *ler*.

Nu önskar jag er bara en   FORTSATT

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Sommaren är här med sill, nubbe och och andra trevligheter.

Gretas Svammel sa...

Nja...Hans-E... är sommaren verkligen här? *ler*.