måndag, juni 29, 2015

DITTEN OCH DATTEN

Här sitter jag och ser dum ut. Det jag egentligen vill visa är att jag tror att jag tappar hår igen. Tyckte ju för ett tag sedan att jag var lite kal på ett ställe, men rufsade man till håret så syntes det inte. I mitt huvud detsamma som att jag hade fel, det kala fanns inte *ler*.
Men igår kväll när jag tagit en förkortad version av min forna tvagningsprocedur och studerade mig lite mer noggrant i spegeln insåg jag att håret dragit sig tillbaka ordentligt på vänstra tinningen. Och här har jag inte fel. Men drar jag i håret så lossnar ingenting. Märkligt. Är bara att vänta och se vartåt det barkar. Men hellre håravfall än avskalad hud på händer och fötter som var en vanlig biverkan av de rosa pillren. Håravfall minns jag inte ens att det nämndes, vare sig av läkaren eller info på nätet. 

Inte mycket sol idag, men varmt. Tog en sväng till affären. Bäst att fylla på lagren medan man har pengar. Kunde inte motstå en ask jordgubbar idag igen. Fast det är nästan nu att jag börjar tröttna. Men nu är ju priset överkomligt. Östgötagubbar för andra gången, men en annan sort idag och det här var nog de godaste hittills. Det var tjejen som sålde som sa.... vill du ha söta så rekommenderar jag de här... och jag litade på henne. Tur det.

En liten halv papaya kostade jag på också, trots att jag inte tyckte det var så jättegott sist. Men jag pajade tydligen rötterna på mina papayaplantor som var så fina, när jag flyttade dem till större krukor. De bara vissnade en efter en. Så nu ska jag sätta några nya frön. I större kruka direkt, så de får växa till sig ordentligt innan jag rör dem. 

Jag har inte fått något besked när 08-folket kommer, om det blir i morgonkväll eller onsdagkväll. Men det spelar väl ingen roll ( ett försök att vara lika flexibel som de ha ha ). Jag ska i alla fall städa av i morgon, för minimänniskornas skull och fixa madrass och bädda. Sedan ska jag mäta diafragman igen i morgon. Fan om den har ökat. 

Läste ni om han som hittade 26 fyrklövrar? På samma gång! Jag fattar det inte. Att det finns så många på samma område. Råkar jag hitta en enda, vilket bara hänt fyra gånger i mitt liv, så blir jag själaglad. För tillfället skulle jag bli mer än själaglad om jag hittade tre treklövrar vid trisskrap. Jag vet inte hur många gånger jag visualiserat att jag står i nyhetsmorgon en lördag och skrapar fram minst 10 000 i tio år, vilket är det minsta. Vet inte heller vad som är mest sannolikt. Att skrapa fram tre treklöver eller under en enda promenad hitta 26 fyrklövrar.

Dagens mat. Veg. köttbullar med sås, potatis och lingon. Till min glädje tycker jag att aptiten börjar komma tillbaka och att den fadda smaken inte är lika påtaglig längre. Att sedan maten inte längre åker hiss och att jag inte blir proppmätt direkt, gör inte saken sämre.
Förutom hostan, tröttheten och att skuldrorna ger sig till känna mellan varven, så mår jag så bra just nu att man kan tro att det är placebo jag knaprar i mig. Fast det klart att det inte är och jag ska inte ropa hej än. Kan jag någonsin göra det?

Jag har funderat ut en ny teori angående min skitsjukdom och varför cancermarkören visar som den gör. Jag kan inte låta bli att försöka komma på orsaker till saker och ting. Men jag ska inte dra det nu.
Klockan åtta ska jag se Debatt från Almedalen och äta upp jordgubbarna som är kvar. 

Inga kommentarer: