lördag, maj 09, 2015

POLITIK och FAS 3

I morgon är det partiledardebatt i Agenda kl.20 -22. Jag tycker det ska bli lite intressant att höra vad de säger och vilka mål och visioner de har. För mål måste de ju ha även om dessa mål ändrar sig efter vinden i samhället. Det är lite skrämmande att jag inte har varken respekt eller förtroende för en enda av partiledarna. Jag trodde lite på Lövfen innan valet, men nu vet jag inte. Alla säger en sak, menar en annan och gör en tredje. Skrämmande är det också att SD ökar, men det är väl inte annat att vänta så som det ser ut idag.

Sossarna backar vilket inte heller förvånar mig. Det lovades så mycket innan valet och när inget av det händer så klart att väljarna blir förbannade.

Fas 3 var ju en sak som kritiserades väldigt av Löfven och som skulle tas bort ifall de vann valet. Det lär inte försvinna på flera år som det verkar.

Visst försvårar det parlamentariska läget men Fas 3 kan man lägga ner trots att man varit tvungen att förhålla sig till Alliansens budget.

Jag läste om Myrorna som rent ut säger att Fas 3:are och andra i arbetsmarknadsåtgärder, som de låter jobba gratis och få betalt för, ska se till att Myrorna klarar sitt ekonomiska mål. Kan det ens vara lagligt?

Det är inte alls kul att vara sjuk, vilket jag inte tror att någon tycker. Men frågan är om jag inte känner mig mer värd som människa än om jag utnyttjas av anordnare som tjänar pengar på mig.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Det är dags för Sveriges politiker med verkstad inte bara prat och fina ideér

Gretas Svammel sa...

Vi får väl se vad de hittar på...Hans-E..