söndag, maj 10, 2015

INTRÅNG och FANTASILÖS

Nej, inga jordgubbar och inget vin hos mig idag inte. Bilden är sju år gammal och tagen i oasen, men tyckte ni skulle ha lite avklätt.

Sommaren kom och försvann *ler* och det får man väl räkna med. Solen glimtar till ibland, annars är det mest molnigt. Inte speciellt varmt heller kände jag när jag följde med bokhämtaren ut till bilen med kassarna.
Frun var inte med men han var en pratglad person. Jag försökte då och då säga något men då var han redan inne på nästa historia. Men han var trevlig. Skönt att ha blivit av med lite av det som står i hallen.

Jag har suttit nu och ändrat i min lösenlista och skrivit ut ett färskt exemplar. Jag fick ju ändra lösen till mailadresserna som jag nämnde, eftersom de redan var ändrade av någon annan. Men det kom fler lösen som inte funkade. Facebook bl.a. som jag sällan loggar in på eftersom jag inte är aktiv där. Och nu varnar virusprogrammet ibland när jag ska skriva i något gammalt lösen, typ till Blocketmailen.
Jäkligt irriterande, men fick reda på att kapningen av Facebook skedde 6 maj kl.00.27 i närheten av Helsingborg. Fortsätter intrånget så får jag göra något åt det. Fast jag förstår inte syftet med det hela. Finns inget hemligt i min dator.

Måendet fortsätter vara bra.... peppar peppar. Lite trött känner jag mig just nu, men det är mer normal trötthet som väl alla känner ibland. Jag har inte bestämt om jag ska slänga mig i soffan med en bok, eller fortsätta radera och ändra i skrivprojektet.
Det är ganska länge sedan jag läste ut Coelhoboken och sedan har jag inte haft lust att påbörja någon ny. Men när jag gör det ( kanske idag då ) så blir det en bok av Christoffer Carlsson " Den osynlige mannen från Salem". Han var med i programmet som gick, Deckarna. Innan var han helt okänd för mig.

Jag har visst inte så mycket fantasi idag märker jag. Det får bli så här, ett litet behändigt inlägg.   

3 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Tycker att du skall anmäla eller rapportera till FB att ditt konto blivit manipulerar. Tråkigt att sådant här kan hända.

Trevligt med lite avklätt. Du har sexig rumpa. Hoppas på mer naket av dig!

Gretas Svammel sa...

Man ska vara försiktig med för mycket naket i bloggen...Hans-E... det vet du väl *ler*

Unknown sa...

Greta
Bloggerteamet är pryda!