fredag, maj 15, 2015

ENA DAGEN UPP, ANDRA NER

En bild från hösten -013 får symbolisera dagen. Som sagts förr, måendet varierar så alldeles. Trots att jag för ett tag sedan mådde bra i 2½ vecka ungefär så kan jag inte nu visualisera hur det skulle vara att må bra varje dag.

Igår mådde jag bra, i alla fall bättre än jag brukar. Idag mådde jag bra när jag vaknade vid åtta och tänkte ta en morgonpromenad även idag innan frukost. Men det dröjde en timma för 08-ungen ringde och pratade bort en stund. Jag drack lite vatten, tog ett glas proviva, åt några mandlar. Vid nio avslutade vi samtalet och jag gick ut i hallen för att snöra på mig skorna. Då började tarmarna leva rövare. Ingen hemsk kolik, utan mer som de kan göra ibland när man måste gå på toa.
Bra tänkte jag, att jag inte hann att gå. Men efter tre toabesök ( ingen direkt diarré ) så bestämde jag att strunta i promenaden.

Jag har för mig att Avastinet kan ge diarré, men kan omöjligt veta om det beror på det eller om det är något annat. Jag har ju fått Avastin flera gånger nu utan att ha känt av något sådant här förut och i onsdags fick jag ju bara det andra giftet. 
Efter frukost och dator kände jag bara hur trött jag var, så då gjorde jag som på bilden.... intog fåtöljen. Läste lite i boken jag ska ta med som reseläsning i morgon för att komma in i handlingen , en av de gamla, gamla deckarna jag sparat. Sov sedan till fyra och blundade jag nu så jag skulle jag utan problem somna igen.

Så det blev inte mycket med den här dagen. Man får ta det som det är, men klart att det är tråkigt att aldrig veta. Nu är jag alltså trött och den fadda smaken är extra utmärkande tycker jag. Annars är magen rätt lugn.... just nu.

Kollade ut möjliga outfits att ha när jag åker dit och när jag åker hem. Det till vänster blir morgondagens, det andra rullade jag ihop och stoppade i ryggsäcken till hemresan på söndag. Är ju bara borta typ ett dygn så tar inte med mycket.  Pratade med avkomman nu ikväll och sovsäck behöver jag inte ta med, vilket var skönt. Jag hoppas nu jag mår någorlunda bra i morgon och att jag fixar tågresan utan problem. Avkomman möter upp med lånebil när jag är framme. Jag ser jättemycket fram emot att husera, fixa lite mat och umgås i den här "lilla" ungens etta. Troligtvis blir det ingen sol dit jag ska, men upp mot 16-17 grader och inget regn. Det kommer på söndag och då åker jag ju hem. Så lite strosande i en för mig ny stad och lite ätbart på en uteservering kanske inte är otänkbart. Man kan alltid hoppas.

Nu blir det snart soffan, pläd, vatten, en kiwi, tinade jordgubbar och Lets dance.
Trevlig Helg.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Två snygga kreationer. Variation på dit och hemresa.

Fin och bra bild. Härliga fina tuttar!

Gretas Svammel sa...

Det dög...Hans-E... lite kallt idag bara.