onsdag, april 29, 2015

BLEV LITE SVAMLIGT

Här sitter jag och knaprar morötter halv tio på onsdagsförmiddagen, en mulen aprildag då termometern bara visar 7 grader. Ser nästan ut som om det kunde komma en regnskur när som helst.
Morötterna är ett försök att lugna magen så det inte ska övergå i illamående. När jag vaknar känns det rätt okej, men efter kaffe och mackor så börjar den spöka. Funderar på att köra med te igen några morgnar. Började även slarva med att bottna med Proviva de här veckorna jag mådde bra. Vet inte alls om det överhuvudtaget spelar in, men det skadar ju inte och tron verkar allt.

Jäkla irriterande är det i alla fall och påverkar även psyket, vilket väl är helt normalt att det gör. Det gör den hackiga nattsömnen också, men den kanske är psykisk *ler*. Med tanke på Nepal ( och andra tragiska öden i världen ) ter sig mina små problem som en droppe i havet. Läste att de hittat en överlevande som legat 70 timmar, nästan tre dygn, i rasmassorna. Det är fantastiskt.

Jag är visst lika seg idag som igår. Svårt att koncentrera mig. Det är över två timmar sedan jag skrev förra stycket. Har en lapp vid datorn där det står Chlorellaalger med tanke att kolla upp det någon dag. Det började jag med nu istället för att skriva klart inlägget. Men innan letade jag i bloggen, för åt ju några alger innan jag blev sjuk. Jag hittade det, var 2013 och det var Spiruella. Inte riktigt samma alltså. Chlorella ska tydligen vara väldigt basiskt. Jag har väl ingen vidare känsla för att det här ska vara jättebra. Men eftersom de nu kollar PH-värdet i urin varannan vecka, så tänkte jag att det kunde vara intressant att testa. Men jag ska fundera lite till och kolla om jag har råd, fast hittade för 169 kr fraktfritt på vitapost ( tror jag det hette ). Fast tågresan till avkomman är viktigare. Har inte vågat boka än med tanke på måendet, men får väl bara bestämma att just de dagarna ska jag må bra.

Ja det blev en parentes. Jag tycker ju att mitt hår växer så attans sakta, så photoshoppade dit lite mer lugg för att se hur det blev. Lite bättre kanske. Jag drar lite i håret varje dag för att se om det lossnar något, men det sitter fast än så länge. Jag har förskönat ansiktet lite också på bilderna, tagit bort det mörka under ögonen. Märket på bröstet är ärret efter första dosan. Jag hoppas det bleknar vad det lider, för ser inte så kul ut.

Jag har glömt nu vad jag tänkte svamla om idag. Att Rysslands agerande mot Finland är lite läskigt tänkte jag skriva att jag tycker. Men det var något annat. Kommer jag på det så får jag skriva upp det. Jag känner mig lite trött i hjärnkontoret. Ska snart gå ut och andas in lite syre och ta en sväng till Ica och handla det sista av det som behöver fyllas på i skåpen. Det blev inget regn, nu tittar till och med solen fram korta stunder. Ska ta en liten shots på ingefära, gurkmeja och havremjölk innan jag går. Ingefära är ju lugnande för magen.

När jag satt med Photoshop tidigare och fixade bilderna hit så fick jag lust att göra blogghuvudet till juni. Det blev rätt okej. Maj månads gjorde jag för länge sedan. Jag har nog ändå en liten längtan att vara kreativ känns det som och det gläder mig. Fast jag tror inte jag skulle orka några längre stunder. Jo orka skulle jag säkert för så betungande är det ju inte, men lusten kanske skulle avta. När jag mådde bra tänkte jag flera gånger att jag skulle fälla upp staffliet och ta in färgerna och påbörja en ny tavla. Men jag kom aldrig till skott.

Nej det här är inte blogghuvudet som kommer i juni.  Det här hade jag juni -012. Jag har ju olika mappar "använda blogghuvuden" i mappen "blogghuvud". Ordning och reda *ler*, eller kontrollbehov. Jag sparar dem alltså. Kan dels vara bra att ha som inspiration och dels så jag inte använder samma bilder.

Ska jag överhuvudtaget komma ut idag så är det nog dags att få ändan ur vagnen. Att det ska vara så jäkla svårt.

Inga kommentarer: