måndag, december 01, 2014

MÅR FORTFARANDE SKIT

Tog ett kort när jag sent omsider uppbådat kraft att ge mig ut. Att ha både hit till bloggen och till min dokumentation. För att visa hur ynklig jag är. Men när jag sedan fört in det på datorn tyckte jag inte att jag såg så ynklig ut *ler*. Men jag känner mig som skit.
Alldeles nyss ringde de från onkologen som vi kommit överens om, angående blod på onsdag. Hon hade fått provsvaret och HB låg idag på 108. Alltså ökat från 101 till 108. För mig helt omöjligt att det ökat, speciellt när jag mår som jag gör.

Jag litade inte på det faktiskt, så ska gå ner i morgon och ta om det. Det är ju inte omöjligt att blodprov kan förväxlas.  Sedan ringer de igen ifall de bedömer att jag behöver ha blod. Och det hoppas jag verkligen att jag får, oavsett om det är 108 eller inte. Jag sa förstås att jag mår sämre än nånsin. Håll tummarna.

Handlade det allra viktigaste som mjölk och ost och ett granatäpple. Slog till med en liten burk sill också, för vill ha något salt. Började känna av illamåendet igen i affären, så tog ännu ett behovspiller när jag kom hem. Tredje gången den här sista omgången och tre gånger är det väl som jag förut tagit av de här pillren totalt under hela behandlingen. Fattar inte varför det skulle bli så jäkligt nu.
Tog med en kopp te och ett tunnbrödsknäcke till datorn.

Hoppar mat idag. Ska se om jag senare får i mig en cancerskrämselsmoothie och kanhända beroende på måendet lite havregrynsgröt i kväll till tv-n. Tänker att det är bättre att preparera kroppen med mat som i morgon, dagen innan nytt gift än idag. Har ju hemgjord lasagne i frysen som blir bra i morgon.

Jag tror inte att jag nämnt det här med röntgen efter att behandlingen är slut. Jag ville ju att läkaren skulle skicka remiss så jag vet på ett ungefär. För den här väntan är också ett skit. Nu fick jag veta förra veckan att hon bett om röntgen till v1. Bra. Fast jag räknar med att det lika gärna kan bli v.2. Sedan tar det ca 14 dagar tills läkaren fått resultatet och bokat in mig till undersökning. Så det troliga är att jag är sjukskriven även i januari.

Men kanhända att jag måndag 2 februari traskar till AF och anmäler mig som arbetslös igen. Kollade ju upp för ett tag sedan hur lång tid det skulle gå innan man liksom började från scratch och om jag minns rätt var det ett år. Vilket då betyder att jag fortsätter där jag slutade.... med Fas 3. 

Artikeln jag skrev som ingen blaska var intresserad av lade jag in på facebook igår.  Jag kan ju inte det här med tekniska moderniteter *ler*, men kanhända fick jag hjälp med delning så den hamnade rätt. Vill ni läsa den finns den här. Tyvärr utan styckeuppdelning, men går väl bra ändå. 

  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta

Synd om dig. Men väl bra att det är tre och sista extraomgången. Om ett par veckor är gamla Greta tillbaka

Gretas Svammel sa...

Ja det är jättesynd om mig....Hans-E... ha ha.
Bara att fokusera framåt. Snart så.