söndag, december 21, 2014

FJÄRDE ADVENT

Kör en gammal bild idag, som ni säkert sett några gånger. Fast kanske har inte alla det. Ska inte tjata om måendet, men det är ungefär som sist. Började med Blutsaft igen igår, nu när inga mer cellgifter sabbar återbildandet av blodkroppar. Räknar med att det tar några veckor innan jag märker skillnad.

Slår alltså inte klackarna i taket idag heller, så blir ett kort inlägg. Fantasi och inspiration har gått i ide, verkar det som. Är väl i stort sett bara att se tiden an. Sämre kan det ju inte bli tycker jag.
Tillät mig en soffliggardag igår. Sov en hel del, vilket förvånar mig lite. Verkar som att kroppen är mer slut än vad jag räknade med. Trots att jag sov på dagen så sov jag utan problem i natt. Det här med störd nattsömn kommer och går tydligen.

Idag när jag tittade på Nyhetsmorgon så sken solen så fint, så bestämde mig för att testa stavarna. Fast då var solen borta, men det var ju ljust, klockan var bara halv ett när jag kom ut. Och ljuset är ju så himla viktigt den här årstiden. Blev ingen jublande stav succé *ler*. Var säker på att jag skulle klara tjugo minuter i sakta tempo, men blev trött efter bara några minuter och vänsterbenet protesterar först. Bestämde ändå att tio minuter ska jag banne mig klara av och det gjorde jag också, men med paus emellan då jag tog kort. Glömde vantarna på hallbordet så frös om fingrarna också. 

Tog en cancerskrämselsmoothie när jag kom hem och slog sedan in klapparna till minimänniskorna, så kände mig ändå lite nyttig. Vitkålsoppa åt jag igår och det äter jag även idag. Vad det blir för tilltugg till tv-n i kväll vet jag inte riktigt. Äpplebitar och keso kanske, eller lite glass med bär och en klick turkisk yoghurt.   

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta

Stavgång med eller utan skidor är nyttigt!

Fin adventsbild! Läcker tomtemor!

Gretas Svammel sa...

All fysisk aktivitet är nog nyttigt...Hans-E...