onsdag, oktober 01, 2014

NÅGRA RADER BARA

Tja vi tar väl sista skogsbilden, när det nu var jag  gjorde den? Helgen innan proppen tror jag. Och det säger er inte så värst mycket. Strunt samma.
Ni har säkert sett på de senaste bilderna att utseendet börjat förändrats så smått. Kortisonsvullet ansikte och kortisonsvull kring magen. Och så inga ögonfransar och ingen mascara. Inte alls kul. Men det är nog inte många, om än någon som klarar sig ifrån det utav de som är i min situation. Så man får le och vara glad ändå. En vacker dag är mitt vanliga jag tillbaka.

Nu är allt uppdaterat som ska uppdateras. Blev lite mörkt här på bloggen, men oktober är en mörk månad, fast vacker med sina höstfärger. November är bara grå. Gissa vilken färg det blir då *ler*.

Jag ringde FK igen idag och den person jag har numret till är fortfarande sjuk. Är han det på fredag också så kanske jag sätter mig i telefonkö igen för att få ett annat nummer. Har även styrt med lite annat och det tar jag om eller när det blir som jag vill. Det är inte säkert det går att få det på mitt vis, men jag försöker idogt i alla fall. En aktör lovade fixa det, men ännu har inget hänt så jag kontaktade de aktuella andra aktörerna nu nyss via mail.

Min oas som inte är min längre är fortfarande inte ute på hemsidan. Jag brukar kolla varje vecka. Märkligt. Men tack och lov har jag inget mer hört från den hyresvärden angående förrådet som jag aldrig använde men som jag skulle rensa enligt personen som ringde. Ni minns kanske och fläktarna i taket som skulle tas bort. Nu har det gått säkert tre veckor så jag hoppas det förblir lugnt.

I helgen hade Rose Alliance möte, men jag var förstås inte där. Jag varken orkade eller kunde eftersom det var födelsedagsfirande. Det är rätt länge sedan nu som jag var med på någon sammankomst, men jag är nyfiken på vad de åstadkommer *ler*. Så jag kollar in Emmas blogg då och då nu för att se ifall det ska komma ett inlägg om mötet. Det är ju inte säkert det är något som ska ut i offentligheten, men ifall.  

Tänkte att det här bara skulle bli ett kort och behändigt inlägg. Jag ska se reprisen på Skavlan nu i tv 24 eftersom jag såg Idol i fredags. Sedan börjar Ugglas nya program 21.30. Kul. Då får man kanske skratta lite, eller åtminstone le. Tända ljus, kokta kalla hallon och en lugn mage borgar för en harmonisk kväll.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,

Du är fin på "skogskortet"!

Kollade in din uppdaterade hemsida. Du är duktig fotograf och modell. Kul med vågade bilder!

Blir sugen på att smaka på dina tuttar och mus!

Gretas Svammel sa...

Kul att man kan åstadkomma det suget... Hans-E... *ler*