söndag, oktober 12, 2014

LÖRDAG HELA DA'N.... igår

Nej då, tanken är inte att skrämma er. Jag försökte till och med göra bilden lite mindre avskräckande. Men det var så här jag startade gårdagen. När morgonkissen var avklarad och jag skulle resa mig från toan upptäckte jag hur det droppade blod från näsan. På tröjan, byxorna och golvet. Ganska intensivt alltså. Den här gången blev jag inte rädd, som jag blev innan operation om ni minns, när jag plötsligt fick näsblod när jag låg i soffan och kollade tv. Jag har ju i stort sett aldrig näsblod.

Nu var jag förberedd att det skulle kunna ske. De här blodförtunnande sprutorna jag tar kan dels ge upphov till blåmärken och dels näsblod, plus att blodet kan ha svårt att koagulera. Så får jag näsblod eller får ett sår som blöder och det inte slutar blöda ska jag åka in. Så tankarna där vid halv åtta på morgon var.... sluta blöda, sluta blöda *ler*. Och efter cirkus 8-10 minuter så slutade det.

Efter frukost, nyhetsmorgon och annat styr så gick jag ut i det fina höstvädret. Riktigt fint med sol var det igår. Tröjan jag har på mig påminner om perioden med stora magen och jag är i valet och kvalet att kassera den, plus ännu en från den tiden. Men så här funkade den ju bra, så ska se om jag kan sy in den. Den andra som är en öppen kofta, fast tre nummer för stor nu, ska jag också se om det går att sy in. Den tänker jag då bara ha som myströja här hemma.

Gick lite andra vägar än de vanliga och kom in i skogen från ett annat håll. Visste inte hur långt jag skulle orka så gick bara lite på måfå. Men går jag sakta och tar små pausar så orkar jag hur mycket som helst. Just nu alltså. Men kondisen är så gott som noll. Gick och gjorde upp planer i huvudet hur jag ska komma igång sedan att bygga upp kroppen. Inget jag drar för er nu.

När jag pratat med universum och ansåg mig fått tillräckligt av skogsdoft och energi så vandrade jag i sakta mak hemåt igen. Det blev i alla fall nästan 1½ timma med frisk luft och solljus. Snart är vi fast i vintermörkret... usch och fy.... så alla möjligheter att suga i sig ljus är värdefulla. 

Fixade en matig sallad med kidneybönor och gröna bönor och slog på skrivdatorn med tanken att börja skriva på ett nytt projekt.

När tallriken var tom och jag suttit länge och glott på ett tomt dokument, så gav jag upp. Drog på mig Malouperuken som man kan kalla den här och åbäkade mig ett tag framför webkameran. Det funkar helt enkelt inte för mig att sitta och värka fram inspirationen om den inte finns där från start. Jan Guillou till exempel han kör ju hela våren från åtta till tolv och så några timmar på eftermiddagen. Dag efter dag. Nä, det är inget för mig. Men å andra sidan är jag inte heller någon författare i den bemärkelsen.

Eftersom jag fortfarande mår skapligt så tänkte jag framåt sextiden att nu tar jag ett glas rött. Öppnade en vanlig flaska, alltså ingen petflaska eller kartongliter. Och jäklar vad gott det var. Jag riktigt njöt av varenda klunk. Hade köpt tacochips med ostsmak som tilltugg, billigare än kex och ost. Man får hela tiden tänka i sådana banor. För att balansera upp det med lite nyttigt och basiskt så blev det även gurkstavar och cremefresch som dipp. Mådde för en stund riktigt, riktigt bra.

Så bra att jag började få ner några meningar på mitt tomma dokument och lyckades fram till nio typ då den töntiga "Brevfilmen " började, att få ihop en och en tredjedels sida. Idag har jag bestämt att strunta i det här projektet med mina betalande älskare och andra. Det blir inte bra har jag kommit fram till. Tanken jag haft är ju att få fram att det i alla fall för mig inte är någon skillnad om älskaren betalar eller inte. Upplevelsemässigt alltså. Men det blir bara tjatigt, typ kaka på kaka på kaka. Och det jag längtar efter är ju att skriva en roman och försvinna i fantasin. Inte säkert det blir bra heller, men man måste ju testa. Sedan är det mycket möjligt att jag skriver några fler sexnoveller och försöker ge ut dem i ett samlat verk och då kan jag ha med betalsex också.

Ja det blev ett glas vin till, vilket kanske var dumt. Fast det var ju så himla gott. Lite av en högtidsstund var det igår då "Downton abbey" började med en ny säsong. Det som var dumt med andra glaset var att jag blev ju så otroligt trött och jag orkade inte flytta mig från soffan till fåtöljen, för det är lättare att hålla ögonen öppna i fåtöljen, så jag missade tyvärr en del sekvenser. Men det är ju petitesser jämfört med vad som för övrigt sker här i världen 
   

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Nu är hösten verkligen här.Gott med ett glasvin eller whiskey på kulna kvällar

Gretas Svammel sa...

Viss...Hans-E.. ibland så, är det gott med ett glas.