fredag, oktober 24, 2014

FORTFARANDE TABU MED FRIVILLIGA SEXSÄLJARE I DEBATTEN

Ska det här vara sista "promenad till blodprovstagning" bilden månntro? Vi får hoppas det. Jag hade ett litet hopp om att onkologsköterskan skulle lagt in beställning för cancermarkör också eftersom jag tjatade en del om det. Men det var bara ett rör, så får väl lita på att det förra håller i sig och stämmer. Visar sedan röntgen samma så får jag sluta upp att tvivla.

Handlade lite efteråt. Första gången denna vecka. Mest frukt och grönt och Blutsaft. Börjar hålla med läkaren att det nog inte hjälper när kroppen redan är i botten. Men efter nästa vecka när kroppen så sakta återhämtar sig och blodkropparna nybildas och inget nytt gift raserar det.... då ska det huttas Blutsaft igen. Jag har glömt hur det är att vara mitt vanliga jag. Det är lustigt hur märklig kroppen och sinnet är. Om några månader har jag säkert glömt hur det var att pumpas full med cellgift.

Helt slut när jag kom hem... och hungrig. Åt ju frukost jättetidigt idag. Men tyckte det var för tidigt att äta mat vid 12, så tog en husman med sallad och en halv avokado. Intog sedan soffan invirad i en filt för är så jäkla frusen. Slocknade på stubinen och vaknade halv fem. Blev nästan lite chockad att jag sov så länge. Vaknade till en gång av att telefonen ringde, men fanns inte på kartan att jag skulle lämna min varma plats och kravla upp och svara. Är ju en himla tur att det inte var den här helgen som ungarna kom. Hade säkert gått men inte varit så kul för mig och inte för dem heller.

Slängde in en sådan där färdig potatisgratäng ni vet i ugnen och har precis slevat i mig en tallrik med det och sallad. Proteinet får jag ta en annan dag.

Var inne på Flashback när jag satt här i gryningen och läste om en tjej som skrivit en artikel i Aftonblaskan om sexsäljare.... att vi inte är offer.  Typ samma tema som jag skrev för några år sedan. Kanske löjligt att länka till min egen artikel *ler*, men så är människan.

Hur som helst, det här är inte löjligt, bara så idiotiskt idiotiskt. Citat av tjejen i Flashbacktråden: 
  Jag fick en debattartikel publicerad i Aftonbladets pappersupplaga 15/10 som därefter skulle publiceras online enligt AB själva. Märkligt nog fick jag igår veta att de "inte hinner" göra det vilket är synd då jag ansåg den som en enkelt skriven text från en helt vanlig tjej som råkade vara sexarbetare.

Jag har varit med om exakt samma. Blivit kontaktad, skrivit, godkänt artikeln och sedan har det kommit mail att tyvärr kan vi inte ta in den. En gång var journalisten själv uppbragd för det var en hel reportageserie om sexköp med åsikter både för och emot.  Men när chefen för tidningen läst min artikel så passade den inte in. Varför? För att jag skrev om min situation, alltså positivt om prostitution och det var tydligen tabu. Trodde faktiskt i min enfald att något hade ändrats på dessa år. Men det verkar inte så.

Det här är från papperstidningen som tjejen lagt in i tråden. Tyckte det var viktigt att uppmärksamma det här. Att vi frivilliga, oberoende sexarbetare fortfarande ses som något som katten släpat in och inte passar i den offentliga debatten. Däremot är det helt okej och det blir även en hint på förstasidan om man skriver att man farit illa av att sälja sex. Det blir så snedvridet om man bara för fram ena sidan av myntet. Och det är ju faktiskt det de vill. Avvikande åsikter i ämnet göre sig ej besvär typ.

Var även inne på min sida på FK:s hemsida och såg att jag får sjukpenning insatt på mitt konto på måndag. 27 oktober är alltså första gången jag får utbetalt sjukpenning och då har jag varit sjukskriven med rätt till sjukpenning från 26 april. Ska det va så? Nu gör det ingen skillnad ekonomiskt ändå eftersom det är så pyttelite jag får, så soc. får lägga till resten upp till 9000, som tydligen är mitt existensminimumbelopp. Ska försöka orka ta tag i räkningarna på söndag.

Hittade den här bilden och tyckte den passade bra att avsluta med, med tanke på vad jag skrev om tidigare i inlägget. Klickar ni på bilden så tror jag den blir lite större, ifall ni inte ser vad det står.
Önskar er slutligen en TREVLIG HELG.
  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Hoppas att dina prover är bra. Du är en tuff kvinna som tagit dig igen den tuffa behandlingen.

Frivillig försäljning och köp av sex är en tjänst som utbyts mellan två vuxna myndiga personer. Sex är ett grundläggande mänskligt behov. Det behöver inte vara kopplat till ett förhållande mellan de inblandade personerna. PK maffian förbjuder att detta ämne diskuteras. Men bland mina kvinnliga och manliga bekanta tycker de flesta att prostitution är ok även om en delfrämst kvinnor tycker att det skulle kunna vara en säkerhetsrisk att ha sex med obekanta personer

Bjuder på novell och lite naket på min blogg

Gretas Svammel sa...

Ja...Hans-E... det ska bli spännande i morgon måndag att få veta hur jag mår.