onsdag, oktober 22, 2014

EN VÄRDELÖS DAG

Ja det är väl ungefär så här jag känner mig idag. Totalt värdelös dag, där timmarna bara går och jag inte har lust med något. Sitter och degar vid datorn utan att egentligen göra något annat än spelar lite på King.com och klickar än hit och än dit utan speciellt mål eller syfte. Orkar inte bry mig om vare sig ubåtar eller budget. Tycker politiken nu är mest en enda röra. Vad vill de och vad tycker de? Alltså egentligen. I min stad regerar nu s, mp och fp. Visst det är väl bra att man kan samsas, men då räcker det väl med bara ett parti då, inte tre. Såg en rubrik men orkade inte klicka upp, om att Björklund kritiserade moderaterna plötsligt. Jag trodde de var bundisar och bästis med tanke på Alliansen. Ja jag är väl extra kritisk en dag som den här och eftersom jag inte läste artikeln så vet jag ju inte heller vad det handlade om.


Jag tvingade mig ut till spisen i alla fall vid tre och fixade dagens mat. Bulgur med champinjoner i grädde och sallad. Riktigt gott. Det tog inte lång tid innan tallriken var tom. Körde med frysta champinjoner och det har jag inte haft sedan tiden då ungarna kom med jämna mellanrum. Men det var nästan godare än färska faktiskt.
Ett halvt granatäpple blir det ikväll med smaksatt crème fresh. 

I morse var det också gudomligt gott med ett glas kall Proviva blåbär och svarta vinbär, utan socker och sötningsmedel.

Kollat mixer har jag gjort på Claes Ohlsson. Den här fanns i begränsat antal och kostar 200kr.

Den här fanns i lager och den är lite simplare och kostar bara 149. Ser ut som en pingvin. Men jag tror den översta är bättre och att det är ide att lägga på femtio kronor och köpa den, om den finns. Men jag ska betala räkningarna först i helgen när soc. pengarna kommit in på kontot så jag vet om jag kan undvara 200.

Ringde perukfrisören i förmiddags och fick tid på måndag efter läkarbesöket. Går läkarbesöket fort och utan krångel så har jag lite tid innan att uträtta några ärenden, bl.a. då eventuellt köpa mixer. Och tunn mössa och innesockor och kolla på hälsokost om de har sesammjöl. Har inte hittat det i vanliga mataffärer. Tänkte baka egna sesamkex och även ha det i min filmjölkslimpa där jag försöker undvika vetemjöl och kör med diverse andra mjöler istället, typ mandel, cocosmjöl och havregryn.
Tyg till den där kjolen jag fick ide till om ni minns, köper jag kanske också. Känner mig nästan tvingad till det för ihop med matpresentkortet så fick jag också några 100 kronors kort på en tygaffär av ungarna. Jag hade ju berättat för den minsta skrutten om idén, samma dag jag fick den. De är så omtänksamma och gulliga de små liven.

Jag trodde inte jag skulle få ihop så många rader idag, men när jag väl börjar så rinner det på. Men mer än så här blir det inte. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Du verkar trots all tristess ha en massa planer och gör saker.

Gretas Svammel sa...

Tristess kan man ju också kalla det...Hans-E... det blir väl det av att inte orka något.
Att trycka på tangentbordet är inte så ansträngande *ler*.