torsdag, oktober 09, 2014

EN KORT DAG

Äsch då, vad den här dagen var kort. Eller så är det jag som bara låter timmarna försvinna till intet. Möjligtvis en kombination för sov till över nio idag. Lite av en sensation nu för tiden. Men jag är så klart glad. Och jag tror att jag bara vaknade en gång i natt.
Mår fortfarande oförskämt bra. Ja, oförskämt låter kanske lite knasigt, men så länge magvärk, orkeslöshet, yrsel och extrem trötthet håller sig borta så kan jag absolut inte klaga.

Framåt eftermiddagen insåg jag att jag suttit alldeles för länge och degat vid datorn, så gjorde en uppryckning. Ska jag byta gardiner ska jag göra det idag tänkte jag, för i morgon vet man inte alls hur läget är. Så nu är det lite mer ombonat i sovrum och datorrum. Fönstertvätt?? Nja, jag funderade faktiskt för det känns lite avigt att byta gardiner utan att tvätta fönstren. Men vad sjutton, jag är ju sjuk *ler*. Och jag gick över alla fönstren innan jag började med cellgiftsbehandlingen och gjorde vårstädning i lightversion. Räknar med att vara fit for fight när det blir vår igen och då minsann ska det städas och möbleras om.

Det här med gardinbyte gick ju snabbt. Mat är ju nödvändigt för att kroppen inte ska må sämre än den behöver, men idag har jag inte varit speciellt hungrig. Vilket säkert beror på att magen är lugn och sedan har jag inte heller haft lust att styra med att laga något.

Hade en vegpizza i frysen köpt på Ica. Det är alltid bra att ha lite sådan här mat att ta till sådana här dagar som idag. Har även lite egenlagad mat i frysen, men det tar ju längre tid. Lite längre tid i alla fall.

Jag har inte ätit Icas panpizza förut, utan när jag någon gång köpt har det varit Billys. Den här var knappt ätbar, fast jag åt upp den ändå. Det var som en brödbit som de lagt lite tomat ,ost och lök på. Som i princip ramlade av när jag tog ur den ur påsen och som jag försökte peta på igen. Men, men bättre än inget kan man säga.
I morgon ska jag handla lite i den större affären i samhället. Det är en hel del som börjar bli på upphällningen i skåpen. Dags att skriva ny matsedel också, som jag nog gör i kväll framför tv-n. Det underlättar faktiskt en hel del, även fast jag inte strikt följer den.

Vad jag stoppar i mig i kväll har jag inte riktigt bestämt än. Antingen de sista Icahallonen.... varma med lite glass, eller te och skorpor. Är lite sugen på te. Fick ett par goda sorter då förra tisdagen av avkomman.

Det här får väl räcka för idag. Tänkte se dokumentären att skiljas nu vid åtta. Sedan är det Debatt. Tänk om jag inte hade någon tv *ler* ?

6 kommentarer:

Pelle sa...

Hej Greta

Undrar om du tappat allt kroppshår, även armar, ben och musen.

Pelle

Gretas Svammel sa...

Så är det nog...Pelle... men jag har några hårstrån kvar på benen lustigt nog .

Unknown sa...

Greta
Trevligt att du mår bra och är glad trots tuffa behandlingen. Du ser pigg och fräsch ut!
Två fina nakenbilder! Du har fin kropp och är sexig! Kukresare!

Gretas Svammel sa...

Trevligt...Hans-E... att du ser bilderna som kukresare *ler*

Unknown sa...

Greta

Bjuder på lite duschbilder också!

Gretas Svammel sa...

Okej...Hans-E... ska gå in och kolla om en stund *ler*.