söndag, oktober 19, 2014

BARA ETT LIVSTECKEN

Ja bilden får väl symbolisera läget just nu. Satte mig en stund i fåtöljen när ungarna hade åkt och eftersom kameran låg så påpassligt på bordet så knäppte jag ett kort. Är väl dags för ett mer lättklätt kort snart, men har inget i bloggmappen och orkar inte nu att leta på den externa disken.

Förutom lite trött och orkeslöshet och ganska hanterbar mage, så mår jag rätt okej idag. Gårdagen fördrev jag mest i soffan med tv, stickning och några småslumrar mellan varven. Fixade mat förstås och kokade även mannagrynsgröt. Denna gång med hälften mjölk och hälften vatten. Sedan blandade jag i ägg och lite bittermandelolja och gräddade i ugnen. Mannagrynspudding således blev tilltugget till "Så mycket bättre".
Kändes nästan som att programmet var ännu mer tillrättalagt än vanligt. Det är nästan så man börjat tröttna lite på konceptet, men jag gillar ju både Ola Salo och Amanda Jenssen så kommer fortsätta att titta. Ja de andra är ju intressanta även de på sitt sätt och Love verkar vara en trevlig prick.

Idag kom en hel hög med små och stora barn framåt elva. Lunchmat hade de med sig, bröd, smör, ost och soppa och jag behövde inte göra ett handtag. Fast lite svårt att låta bli *ler*. Det enda jag behöver göra är att plocka ur diskmaskinen, men kände förut hur det bara tog emot. Men det är ju inget måste att göra just i kväll. Kaffe och kaffebröd hade de också med sig till fikat senare. Undrar om jag någonsin blir bekväm med att ta emot från mina egna ungar? Fast jag uppskattar det ju väldigt och nu behöver jag inte köpa kaffe, bröd, smör och ost på länge, för hade redan både en oöppnad ost och ett oöppnat paket kaffe.

Tog en snabb raid på nyhetssidorna nu innan jag gick in hit till bloggen. Orkade inte bry mig så mycket för tillfället av vad som hänt. Men såg att Expressen nu kör reportage om de som överlevt cancer och det är ju bra att även det kommer fram. För de finns ju också.

Det får bli ett litet livstecken bara i kväll, så hoppas jag att jag är piggare i morgon. Såg att de visar Hypnotisören på fyran i kväll, men jag ska inte se den. Jag tyckte boken var smått otäck, så förskonar mitt sinne. Det blir Babel och Agenda för min del och sedan sängen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Skönt att pusta ut efter släktbesök.

Gretas Svammel sa...

Så är det...Hans-E...