måndag, juli 07, 2014

MED ARMEN LYFT DENNA FANTASTISKA SOMMARDAG

Det ser ut som om jag står och vinkar ute i vattnet *ler*. Fast det gör jag ju inte. Jag bara skyddar min venkateter.

Det blev alltså bad idag. Så himla gött, men jag känner faktiskt lite sorg över att inte kunna simma och inte kunna ligga och flyta, med nosen mot solen. Även sorg över att inte kunna, eller våga ligga kvar för länge hos ungdomarna i solen. Men jag var där två timmar i alla fall och hann att bada några gånger.

De åkte inte buss utan bil ut till badet, så det var både egna och andras ungar jag umgicks lite med. Alltid trevligt, tycker jag. Jag cyklade hemifrån vid elva och gick i vattnet direkt ihop med avkomman ( som håller i kameran denna gång ). Så jäkla långgrunt var det och lite läskigt att vara tvungen att gå en bra bit ut för att kunna få vatten på hela kroppen. Läskigt på grund av armen alltså, som absolut inte får komma under vatten. Med tanke på risken att halka, menar jag. Men avkomman gick bredvid, så det var rätt lugnt ändå.

Halv två lämnade jag ungdomarna och cyklade hem. Jag ska ringa onkologen i morgon och fråga varför man inte får vara i solen när man får cellgifter. Idag har jag nästan varit i solen hela dagen, för solen skiner ju på mig även när jag cyklar.
Efter att ha stoppat lite i magen när jag kommit hem och fixat lite så cyklade jag ner till samhället för att handla. Gick sedan hem i solen med cykeln, med två tunga kassar på styret och en full ryggsäck på ryggen. Halv fyra var jag hemma och efter det har jag bara varit inne. Jodå, det blev en ask med de supergoda jordgubbarna även idag. Och vitkål. Är så sugen på vitkålssoppa. Jättelänge sedan jag gjorde det. Ska göra det i morgon är tanken, för då ska jag hålla mig inne och städa. Även om solen gassar från en molnfri himmel. Ni kan väl åtminstone tycka lite synd om mig *ler*.

Bara som en liten parentes... det här med ögonen. Ni minns att jag skrev att jag tyckte ögonen såg rädda ut på bild. De gjorde det då, men nu är de som vanligt igen, lite glittrigt pillemariska. Fantastiskt egentligen vad man kan läsa ut mycket bara på ögon. Nu tycker jag förstås att det ska bli intressant om det upprepar sig efter nästa behandling.

Det finns så mycket jag skulle kunna skriva om, men det blir ju alltid så långa inlägg och inte är det kanhända intressant för så många. Det vet man ju aldrig och därför skriver jag ju mest om det som är intressant för mig. Assange läste jag om förra veckan. Att han kan komma att bli fri. Vore ju värt ett stort firande i så fall. Jag hoppas verkligen det blir så. Att vårt rättsväsende ( läs Marianne Ny och Borgström ) ruckar på sina idiotiska principer.

Alldeles nyss läste jag om blixtnedslag där folk skadades. Är det inte ovanligt många nu för tiden som skadats av blixten? Samma sak med barn som förolyckats i vatten och bad. Antingen är det mer nu eller så har jag mer tid att ta del av allt skit som händer. Fast jag har känslan av att det händer mer ofta nu.
Så här efter Almedalsveckans fagra löften så läser jag på Alliansfritt att regeringen inför avgifter för studerande.

Jag hade tänkt att skriva om mina åsikter runt talen och debatterna i Almedalen, men det blir ju alltid så mycket annat jag svamlar om och snart har hela spektaklet svalnat. Ni slipper det kanske *ler*.

Något annat jag också tänkt skriva om är min längtan efter sex och beröring och det kan det kanske bli ett inlägg om någon gång.

En annan sak är boken "Livet från mars" och dess författare, men även det tar så mycket plats så när jag skrivit ner allt jag har i huvudet för stunden så är det ingen mening att börja svamla om det och göra inlägget dubbelt så långt. Jag menar.... mina blogginlägg är väl långa nog ändå ha ha.

Innan jag avslutar dagens inlägg så kan jag berätta att jag inte fått ett enda svar från de på Blocket som söker studentboende. Det kan bero på att området som min oas ligger i, inte är så eftertraktat på grund av segregation, kulturskillnader och ökat bråk. Fast det märks inte av alls där min oas finns, men det vet ju inte de.

Idag, innan jag åkte och badade så mailade jag hyresvärden. Jag fattar liksom inte varför de inte lägger ut ettan på hemsidan. Med den avsaknad av ekonomi jag har för stunden så vet jag inte hur jag ska klara både perukkostnad på 3000 och oasens hyra på samma summa typ, i slutet av denna månad.  Hur det går med min sjukpenning vet jag inget om ännu och soc. har ju ingen anledning och ska inte heller stå för dessa kostnader. Hade inte fått något svar ännu, såg jag när jag kollade förut. 
Jag får väl göra som jag brukar. Se scenariot framför mig hur det hela löser sig. Men i det här fallet är inte känslan så stark, så lite tvivel finns.    

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta

Fin badbrud!

Du måste väl få hjälp från Landstinget med perukkostnad

Gretas Svammel sa...

Jodå... Hans-E... men min del blir 3066 kr enligt frisören. Peruken kostar 4.776 i syntet, landstinget står för 3000. Kvar blir 1776 och till det ska jag även betala en patientavgift på 750 + skötselprodukter 540.

Lite missvisande från onkologen för jag trodde jag bara skulle betala 750 + skötselprodukter. Men så var det alltså inte.